söndag 20 mars 2016

Äntligen lite fart på den lokala kulturen...

Jag har just upptäckt Vallentuna Dans


Monica Carlsson,Andreas Modin, Linda Blumenthal, Christer Lundman och Ann Jansson 

Fem entusiastiska vallentunabor med ett förflutet som instruktörer i fantastiska Tuna Gille driver sedan två år föreningen Vallentuna Dans som anordnar såväl kurser i bugg och "mysfox" som danskvällar i Ekebyskolans aula. 400 dansande medlemmar och en väldans fin hemsida imponerar.

Gulliga Linda har minsann gjort vad hon kunnat genom åren för att locka till dans. Det har jag sett. Men att det nu har blivit så här stort visste jag inte. Jag kan bara säga grattis! 

Äntligen ett kulturellt initiativ i Vallentuna. Det var många år sedan sist. På senare år har väl de målande konstnärerna lyckats bäst. Men nu är det alltså även dags för sång, musik och dans. Härligt! 

Närmast kommer Dansbandet Blender till Vallentuna. Ikväll faktiskt. Söndagen den 20 mars kl 17-21 tänker man svänga sina lurviga i Ekebyskolans aula, Teknikvägen 25. Det blir kaffehörna med försäljning under kvällen. Endast förköp!

Vill du bli medlem i Vallentuna Dans så anmäler du dig här. 
Lycka till och dansa på, 
säger jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar